Czym jest licznik przedpłatowy?
Licznik przedpłatowy jest licznikiem pozwalającym na zapłatę za energię “z góry” w taki sam sposób jak oferty “pre-paid” przy telefonach komórkowych. Odbiorca doładuje swoje konto na wybraną ilość energi i płaci tylko za wykorzystaną energią w przeciwieństwie do rozliczeń prognozowych dostawcy prądu na podstawie historycznego zużycia prądu odbiorcy. Licznik przedpłatowy pozwala więc na większe poczucie kontroli odbiorcy nad wydatkami za prądu. Dostawa prądu będzie przerwana przy braku środków na koncie. Poczucie większej kontroli wiąże się więc z ryzykiem znalezienia się bez prądu jeżeli odbiorca zapomni o doładowaniu licznika. Klient może na bieżąco śledzić stan KWh na wyświetlaczu licznika, dzięki czemu minimalizuje ryzyko niespodziewanego wstrzymania energii elektrycznej.
Kto ma prawo do licznika przedpłatowego i jakie są koszty jego instalacji?
Dostawca E.On przewiduje możliwość zainstalowania licznika przedpłatowego tylko dla wrażliwych odbiorców energii elektrycznej otrzymujących dodatek mieszkaniowy.
Klient posiadający status Odbiorcy wrażliwego może skorzystać z usługi prepaid. W tym celu należy zgłosić się osobiście do Centrum Obsługi Klienta E.On Polska S.A. i przedstawić odpowiednie dokumenty. W przyciągu 21 dni od otrzymania wniosku dostawca jest zobowiązany zainstalować licznik przedpłatowy u odbiorcy.
Czy licznik przedpłatowy się opłaca: opłaty stałe
Licznik przedpłatowy jest ogólnie uważany za skuteczny sposób kontrolowania kosztów i ominięcia możliwości zadłużenia się. Warto wiedzieć że istnieje ryzyko znalezienia się bez energii elektrycznej w domu kiedy zabraknie środków na koncie, oraz że posiadanie licznika przedpłatowego wiąże się również z opłatami stałymi.
Czy wiesz że możesz zaoszczędzić do 30% na rachunku za energię zmieniając sprzedawcę prądu? Wypełnij formularz aby otrzymać tańszą ofertę prądu dla Ciebie lub dla Twojej firmy: