Odbiorcy mieszkający zarówno w blokach jak i w domach jednorodzinnych otrzymują pełną informację o zużyciu prądu każdego dnia o każdej godzinie i w każdym kwadransie. Informacja podawana jest na dedykowanym koncie klienta zarówno w telefonie jak i na komputerze. Zużycie porównywane jest z analogicznymi okresami wybranych przez odbiorcę przedziałów czasowych. Przedstawiane ich zarówno jako kwota do zapłaty za prąd, jak również w jednostkach zużycia (kWh). Po co? Ponieważ umożliwia to w łatwy sposób obliczenie oszczędności prądu wynikającej z określonego działania. Odbiorca otrzymuje pełną informację o swoim zużyciu energii elektrycznej.
Osoby mieszkający w domach jednorodzinnych mogą zainwestować w panele fotowoltaiczne i zamontować na swoim dachu instalację, która będzie produkowała prąd z energii słonecznej. Na początku jednak trzeba wykonać trochę działań matematycznych aby sprawdzić kiedy inwestycja się zwróci i jaki będzie miała wpływ na średnią kwotę na rachunku za energię elektryczną. I tutaj zaczynają się schody. Równania matematyczne potrzebują danych. Żeby oszacować ile pieniędzy powinniśmy zainwestować w instalację fotowoltaiczną powinniśmy wiedzieć ile paneli musimy kupić. Liczba paneli zależy z kolei od tego ile miejsca mamy na dachu oraz ile energii zużywamy w ciągu dnia. Sporo kwestii do zrozumienia na początek. Dlatego najlepszy wydaje się na początku telefon do specjalisty czyli w tym wypadku firmy instalującej fotowoltaikę. Instalator powinien wiedzieć ile energii zużywa gospodarstwo domowe oraz ile energii elektrycznej można wyprodukować w danej lokalizacji uwzględniając średnioroczne nasłonecznienie.
W tym momencie rodzi się jednak pytanie: jak bardzo nasze gospodarstwo domowe różni się od przeciętnego i czy aby na pewno zużywa tyle samo energii elektrycznej co wzorcowe? Odpowiedź na pytanie uzyskamy mając odpowiednie dane uzyskane z systemu OneMeter. Druga wątpliwość, która pojawia się w takiej sytuacji to wiara w rzetelność i profesjonalizm instalatora. Absolutnie nie zarzucając braku profesjonalizmu pracownikom branży, należy zaznaczyć, że nieprawidłowe kalkulacje mogą wynikać z zastosowania statystycznie poprawnych mnożników, które jednak nie mają zastosowania w dokładnie naszym przypadku.
Podsumowując: jesteśmy już trochę bliżej ale nadal brakuje podstawowych danych takich jak: profil zużycia energii, który pokaże nam kiedy i ile energii zużywa nasze gospodarstwo (być może już na tym etapie będziemy w stanie wprowadzić pewne działania zmierzające w stronę oszczędności), jak pokrywa się profil produkcji z paneli PV z profilem zużycia i finalnie ile energii będziemy mogli oddać do sieci a potem ile będziemy mogli odebrać. Tych danych nie mamy a trzeba o nie zadbać na samym początku aby móc złożyć precyzyjne zapytanie ofertowe do instalatora PV.
Urządzenie OneMeter jest montowane na porcie optycznym licznika – nie potrzeba do tego żadnych narzędzi, uprawnień ani zezwoleń. Następnie urządzenie jest łączone z aplikacją na naszym smartfonie. W ten prosty sposób dane z licznika są zaczytywane. Po kilku dniach działania, w aplikacji OneMeter, otrzymujemy gotowy wykres profilu zużycia z 15-minutową dokładnością.
Paradoks polega na tym, że jeśli już zamieszkamy w domu jednorodzinnym te dane już teoretycznie mamy. Są one pokazywane na wyświetlaczu licznika energii elektrycznej i w sposób zbiorczy w fakturze za prąd. Aby jednak wyznaczyć profil zużycia czyli to jak wygląda nasze zużycie w czasie to musielibyśmy dokonywać odczytu licznika kilkanaście-kilkadziesiąt razy na dobę przez kilka-kilkanaście dni. Jest to problematyczne i uciążliwe. Dalej – dane te trzeba zapisywać, oznaczać pory a na końcu wykreślić graficznie krzywą obrazującą profil zużycia. Jest to kolejna niewygodna czynność, której realnie nikt nie robi.
Fotowoltaika pozwala obniżyć rachunki za prąd z 3 332 zł rocznie do 144,62 zł rocznie przez 15 lat. Sprawdź, czy Twój dom lub Twoja firma spełnia warunki, aby instalacja fotowoltaiczna była opłacalna:
Trzecie zastosowanie OneMeter to tzw. “Bank energii” i jest dedykowane posiadaczom instalacji fotowoltaicznych. Za pomocą niedawno wdrożonej funkcjonalności klienci otrzymują informację o tym ile energii elektrycznej z ich paneli fotowoltaicznych trafiło do sieci oraz ile mogą z niej odebrać w określonym czasie. Bank energii umożliwia pełne wykorzystanie potencjału instalacji fotowoltaicznej bez straty dla odbiorcy energii elektrycznej.
Wszystkie funkcjonalności OneMeter łączy jedna cecha. Są one przedstawione odbiorcy w zrozumiały i czytelny sposób. Nie musi on uczyć się rynku energii elektrycznej aby go zrozumieć. Nie musi brać wydatków energetycznych za pewnik tylko może aktywnie je kształtować.
Zapraszamy do kontaktu na adres: [email protected]